HTML

auditur

Ma visszagondoltam magamra, amikor még nem gondoltam arra, mit gondolok magamról akkor, amikor visszagondolok magamról nem gondolkodó magamra.

Friss topikok

  • szantoistvan: Ez egy őszinte vers. Jó mert egyszerűsít. Ráébreszt minket eredendő bűnösségünkre, amelyet fügefal... (2015.08.16. 14:20) Vasárnap?

Vasárnap?

2015.08.04. 14:35 Ppetrus

Vasárnap?

 

Vasárnap van, ünnepnap,

a tiszta ruhák,

a tiszta szobák és

a tiszta lelkiismeretek napja.

Mégis reggel a fürdőszobában

az jutott eszembe, hogy

hétfőn ittam,

kedden késtem,

szerdán lógtam,

csütörtökön loptam,

pénteken hazudtam,

tegnap ütöttem és

ma talán, na mondjuk ki, ölni is fogok.

 

Most, hogy e furcsa érzés

szóvá formálódott számon,

mennyivel könnyebb lépnem.

Valahogy mégis bennem ez a gondolat

rossz lelkiismeretre adott okot.

 

S már tudtam mégsem lehet

ma vasárnap,

hiszen e nap

a tiszta ruhák,

a tiszta szobák és

a tiszta lelkiismeretek napja.

Nekem pedig ma reggeltől

se ruhám tiszta,

se szobám tiszta,

se lelkiismeretem tiszta

nem lehet.

Akkor milyen nap van ma?

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://auditur.blog.hu/api/trackback/id/tr517679144

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

szantoistvan 2015.08.16. 14:20:33

Ez egy őszinte vers. Jó mert egyszerűsít. Ráébreszt minket eredendő bűnösségünkre, amelyet fügefalevelekkel takargatunk. Egyszerűsít, hogy le tudja vonni a következtetést, mert egy-egy napon nem egyféle bűnnel terhelődünk meg, hanem valójában számtalannal, mert az eredendő bűnünk az önzés, amely praktikus érveket szolgáltat terveinkhez és azok kivitelezéséhez tekintet nélkül a környezetünkre. Csakhogy az eredendő bűnünkért épp nem vagyunk felelősek, pontosabban nem mi vagyunk elsősorban felelősek, hanem ősapáink, sőt ősapáinkat megkísértő világfejedelem, a Juhász Ferenc által is meghirdetett Halottak Királya, a bűn felfedezője, Madách és a Biblia Lucifere. Isten pedig küzdve küzd az emberért, de ha az ember is nem küzd Ővele, Isten hiába próbálja győzelemre vinni ügyét akár hétfő van, akár vasárnap.
süti beállítások módosítása